כי כדי לבלוט, צריך צבע אחר.
אנו מוקפים בשפע אדיר של גירויים ומסרים, ולכן נקלוט מביניהם רק את השונים והייחודיים.
המוטו המנחה את מעצבי "מילת הקסם" הוא ייחודיות למטרת בולטות. אנו מאמינים שרק השונה בולט ביחס למתחריו. לכן, איננו משתמשים בתבניות מוכנות אלא יוצרים עיצוב ייחודי עבור כל לקוח ולקוח, קטן כגדול.
כל עבודות ה גרפיקה מבית "מילת הקסם" מתבססות על קונספט גרפי הנתפר עבור כל לקוח ולקוח ומותאם לו - לצרכיו, ליעדיו, לעולמו ולקהל היעד שלו.
כי אנחנו לא רק מעצבים גרפיים. מעצב גרפי צריך לשדר שפע מסרים בצורה המייחדת את הלקוח, שהיא מקצועית ונעימה, בולטת וזכירה, פשוטה ונקייה.לכן, עיצוב גרפי דורש מגוון רחב של תכונות וכישורים בצד הכישרון הגרפי, שביניהם חשיבה יצירתית, חושים אסתטיים והבנה מעמיקה בעולם השיווק, יחסי הציבור, קידום המכירות והפירסום.
צוות "מילת הקסם" בעל ניסיון רב וידע רב תחומי בעולם השיווק והפרסום, העומדים לשירותך.
לוגו מוגדר בדרך כלל, בכלליות, כסימן או סמל גרפי או טיפוגרפי המייצג חברה או ארגון, מוצר או שירות. הלוגו הוא הבסיס לתדמיתם והתשתית לזהות ויזואלית רחבה יותר שלהם. הוא נועד לשדר את הערכים והחזון שמאחורי המותג לקהל היעד שלו**, וליצור אצלו זיהוי מיידי. על כן, עיצוב לוגו צריך להיות ייחודי, פונקציונלי ותמציתי.
לפניכם מבחר הגדרות לתכונותיו של לוגו טוב, לדעתם של מבחר מעצבים המתמחים במיתוג ובעיצוב לוגו ברחבי העולם:
לוגו צריך להציג את עצמו בצורה משכנעת לצופה, באווירה והסגנון ההולמים את הפרויקט או המותג. לוגו טוב הוא מתאים (למוצר/שירות/פרויקט), ייחודי וחסר זמן. הוא נושא את משקל זהותו באופן חד משמעי " (**Adrian Clifford, Rinzen, Australia).
"לוגו טוב בונה ומשדר ערכי מותג חזקים. הוא מעורר תגובה ונוצר כדי למשוך ברמה הפונקציונלית, הסטייליסטית והאמוציונאלית. הצלחתו של לוגו יכולה להימדד רק על ידי התגובה של קהל היעד". (Ross Imms, A Side Studio, UK **).
"אני חושב שפשטות היא אחד מעמודי התווך של לוגו טוב – ככל שמשדרים יותר מסרים בפחות אלמנטים, כך טוב יותר. הדבר עוזר ללוגו להיות ברור, והופך אותו לקל יותר לזיהוי. מקוריות גם היא חשובה, כיוון שלוגו צריך להיות ייחודי לארגון שאותו הוא מייצג. לוגו טוב הוא זה שמשדר בהצלחה את המסרים שהארגון מייצג " (Ben Cave, Ranch, UK **).
"לוגו טוב נותן רמז לגבי מה שמציעה החברה שמאחוריו, עוד לפני שמקבלים מידע לגביה. לוגו טוב הוא כמו פגישה עם אדם מעניין. אני אוהבת לוגואים שמספרים סיפור" (Emmi Salonen, Emmi, UK**)
לוגו יוצר קשר ויזואלי בין בעליו לציבור – הוא חייב להעביר מסר שאומר לציבור מה עושה החברה" (Oliver Walker, Ollystudio, UK**).
"אני רוצה שלוגו יהיה משהו שיכול להיות מובן בפחות משנייה " (Andy Mueller, Ohio Girl, USA**).
"לוגו טוב צריך לנסות להיות שונה, חדשני, ולשדר את הערכים של בעליו" (Paul Reardon, Peter & Paul, UK **).
"לפעמים לוגו צריך לתפקד כגורם מאחד, המשלב יחד את כל החתיכות השונות מהן מורכב הארגון. לפעמים הלוגו צריך לשמש כתו איכות, האומר לצרכן שהמוצר אושר בידי גורם סמכותי כלשהו ". (Stefan Sagmeister, Sagmeister Inc., USA **)
* על בסיס תרגום חופשי של הספר Logo Design Now! by Julius Wiedemann, Taschen GmbH; Mul edition (2006)
** על בסיס תרגום חופשי של הספר Logo-art – Innovation in Logo Design by Charlotte Rivers, Rockport Publishers Inc. (2006)
מדוע כדאי לבחור בעיצוב כרטיס ביקור לא קונבנציונלי גם אם עוסקים במקצוע "רציני"?
למה חשוב להיות שונים?
כרטיס ביקור הוא הרושם שיישאר ביד הלקוח הפוטנציאלי שלך לאחר הפגישה ביניכם. הוא צריך להזכיר ללקוח מי אתה, במה אתה עוסק, מה מיוחד בך, ומדוע כדאי להמשיך ולהעמיק את הקשר ביניכם.
הכרטיס צריך לבלוט היטב בין עשרות הכרטיסים שכבר יש ברשותו. לכן כדאי כי עיצוב כרטיס הביקור יהיה שונה, לא קונבנציונאלי, לא דומה לשום דבר שנחשף לעיניו בעבר, שובר את כל התבניות.
רצוי שהכרטיס שלך ימציא מחדש את הגלגל.
רצינות אינה מחייבת קונבנציונליות
פעמים רבות, לקוחות העוסקים במקצועות "רציניים" (עורכי דין, רואי חשבון, פסיכולוגים) יירתעו מכרטיס ביקור מעוצב, בשל חשש מכך שכרטיס כזה ייצג קלות דעת.
מיותר לציין שאני אוחזת בדעה ההפוכה. אני גורסת שדווקא הבחירה הקונבנציונאלית בכרטיס ביקור שכיח בגווני שחור/לבן/כחול-נייבי, עם פונט שכיח, בגודל הצפוי ובצורה המקובלת – דווקא בחירה כזו משדרת חוסר יצירתיות, חוסר השקעה, ושקיעה משעממת בין גבולות המסגרת הידועים מראש.
צבע הוא הבסיס לכל מיתוג - מותגים רבים מזוהים אצלנו בזכות צבעם (הכתום של אורנג', הסגול של סלקום, האדום של קוקה קולה, הכחול של פלאפון ועוד רבים).
הצרכן תופס במוחו את הצבע עוד לפני שהוא מעכל את הטקסט השיווקי, בכל כלי שיווקי ויזואלי (אתר אינטרנט, מודעה, לוגו, מעטפה וכו'). הצבע הוא הראשון המעביר ללקוח מסר, אווירה ורגש*. הוא נועד ליצור עניין/סקרנות של הלקוח הפוטנציאלי, ולהציע לו את מגוון המשמעויות והערכים שמסמל הצבע (מוצר כחול/ירוק מסמל קרירות ורעננות, מוצר ורוד מבטיח מתיקות או ריחות מתוקים וכן הלאה)**.
איך משלבים צבעים בהרמוניה?
כאשר אני מקבלת "יד חופשית" לשלב צבעים כאוות נפשי, אני מחפשת צבעים שייצרו הרמוניה מוצלחת עם צבע המיתוג.
אם אין לי השראה באותו יום באשר לשילוב הצבעים האולטימטיבי, אני יכולה לשאוב אותה מ-Adobe, חברת התוכנה שעומדת מאחורי מרבית התוכנות הגרפיות הפופולאריות (פוטושופ, אילוסטרייטור, אינדיזיין, פלאש, דרימוויבר). Adobe מעניקה מגוון כלים להתאמת צבעים המוטמעים בתוכנות השונות שלה, במיוחד באילוסטרייטור, ובאתר האינטרנט המדהים http://kuler.adobe.com – כל מי שעוסק בעיצוב או רוצה להתאים צבע שטיח לספה בבית או חולצה לגרביים, חייב לעצמו את חוויית הגלישה באתר. אני ממליצה בחום. מהאתר אפשר להוריד ספריות צבעים, שבהן אפשר להשתמש בתוכנות הגרפיות השונות.
תוכנת אילוסטרייטור מתקשרת ישירות עם האתר – היא מציעה חלון "kuler" (תפריט window>AdobeLabs>Kuler) ובו כל שילובי הצבעים היפים שבאתר, על שמותיהם המעניינים. לחיצה על כל אחד מהשילובים מובילה אל האתר, לתצוגה מרשימה ולאפשרות להורדת ספריית הצבעים.
תוכנת האילוסטרייטור מציעה גם את חלון color guide, אשר מציג לכל צבע נבחר את גווניו (המשתמש קובע את מספר הגוונים הרצויים), צבעו המשלים, צבעים חמים או קרים שמתאימים לו ועוד.
באיזה צבע כדאי לבחור למיתוג?
בחירת הצבע צריכה לקחת בחשבון את התגובות שנרצה שהמותג/מוצר/שירות יעורר אצל הצרכן.
רגע לפני שניגשים לבחירת הצבעים, לפני כל תהליך מיתוג, כדאי לדעת כיצד הלקוחות הפוטנציאליים צפויים להגיב לכל צבע.
אומנם חלק מהתגובות תלויות תרבות (כתום-התנתקות בארץ, בזמנו, סגול המסמל מלוכה בתרבויות אסיאתיות שונות, ירוק המסמל הרמוניה עבור מיסטיקנים הודים), אך מתברר שחלק גדול מהן אוניברסאלי.
במחקר** שבו נשאלו נבדקים לגבי האסוציאציות שמעוררים בהם הצבעים השונים, נטו הרוב להשיב כך:
תפקיד המעצב.ת הגרפי.ת לעבוד בשירות המסרים שהמצגת מיועדת להעביר. אנחנו מסייעים במיקוד תשומת לב הקהל במסרים, ואף משתתפים באופן פעיל בהעברת המסרים, באמצעות אינפוגרפיקה ותמונות. בין הטיפים: פחות זה יותר,
90 אחוז מהמידע שמגיע למוח ויזואלי. אם תשתמשו בעיצוב גרפי בשיווק ברשתות החברתיות, תגבירו את המודעות למותג ואת הזיכרון למידע ותהפכו את התוכן שלכם לקל יותר לעיכול. לפניכם תשעה טיפים לעיצוב ממגנט של פוסט
יצירת ניוזלטר מוצלח היא חלק חשוב מכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית. ניוזלטרים הם כלי שיווקי חשוב לעסקים, מכיוון שהם עוזרים לשמור על הלקוחות מחויבים ומיודעים. ניוזלטר מעוצב היטב יכול להיות דרך מצוינת
הלוגו הוא הבסיס לתדמית החברה ומעצב את הבסיס לזהות ויזואלית רחבה יותר. עיצוב לוגו צריך להיות ייחודי, פונקציונאלי, תמציתי ומייצג את המותג, כדי ליצור זיהוי מיידי. מהו מקור הצורך בלוגו? מהו לוגו טוב?
מדוע חשוב לבחור בעיצוב כרטיס ביקור מקורי ומפתיע? מה כבר יכול להיות חדשני ומסעיר ב עיצוב כרטיס ביקור? כל פרט ופרט. הטיפוגרפיה. הצבע. שילובי הצבעים. הגודל. הצורה. החיתוך. הלמינציה. החומר. האיור...
על חשיבותו של הצבע בתכנון הקונספט הגרפי, על טכניקות ואופנים לשילובי צבעים, על המראה הנקי, על הקשר בין צבע לתרבות ועל המשמעויות המיוחסות לכל צבע בעיני הצרכן
יצירתיות היא כלי העזר וחומר הגלם העיקרי העומד לרשות קופירייטר, מעצב גרפי ובעלי כל המקצועות היוצרים.
מה עושים כאשר היא לא מתייצבת לפקודתנו, על אף שהדד-ליין מתדפק בחוזקה על דלתנו?
מהו לוגו? מה יכול להיות חדשני ומסעיר בעיצוב כרטיס ביקור? איך משלבים צבעים בהרמוניה? כיצד לבחור צבע למיתוג? מדוע כדאי להשתמש בשירותי הגרפיקה של מילת הקסם? שאלות אלה ונוספות בנושא עיצוב גרפי + תשובות