חפשו
החלטתם להוציא ברושור? מדובר בהוצאה לא קטנה - על עיצוב ברושור, כתיבת ברושור, דפוס ודיוור, וכמובן - על זמן עבודה שלכם לאיסוף חומרי גלם ולבקרת איכות הברושור. הזמן והממון שאתם מתכננים להשקיע עלולים לייצר תוצאות הפוכות מהרצויות לכם, אם לא תשקיעו בקופירייטר ובמעצב גרפי מקצועיים ועתירי ניסיון, שישדרו את המסרים שאתם מעוניינים להעביר באופן שמושך לביצוע פעולה.

כל פתרון זול עלול להיות השקעה שהיא לא רק מיותרת - היא עלולה להיות בעלת תוצאות יקרות ואף הרסניות לתדמית העסק. ובמילים אחרות, כדברי הקלישאה - אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני.     
אז איך עושים את זה? איך מבצעים עיצוב ברושור וכתיבת ברושור
 שישרתו את הלקוח בכך שימגנטו את את קהל היעד שלו ויניעו אותו לפעולה?

לפניכם טיפים אחדים שיקלו עליכם את השגת המטרה הזו:
  • אל תדלגו על שלב הבריף - הן המעצב/קופירייטר והן הלקוח צריכים להבין היטב מהי מטרת הברושור, איזו אווירה עליו לשדר ואילו מסרים עליו להעביר. האם הברושור מיועד להציג את כל יתרונות החברה על פני המתחרים או אולי להבליט יתרון אחד מסוים? אולי מטרת הברושור לתאר את יתרונותיו ותועלותיו של מוצר אחד מסוים? אם לא תהיה הסכמה על הנושאים הבסיסיים הללו לפני תחילת העבודה, עלולה להיווצר עבודת חינם שלא תשרת את המטרה הרצויה, ותגזול זמן וכסף מיותרים.
     
  • הבינו את קהל היעד - מה הכי חשוב לו? איזו בעיה יפתור עבורו המוצר או השירות? הברושור צריך למשוך את תשומת הלב של הלקוח, לעניין אותו ולהניע אותו לפעולה.
     
  • שמרו על כללי המיתוג - הברושור צריך לדבר בקונספט הקריאטיבי הכולל של המוצג - הן בעיצוב והן בתוכן. עליו לדבר באותה שפה עיצובית של כל הכלים השיווקיים שבהם השתמש הלקוח עד כה. במידה שהברושור הינו הכלי השיווקי הראשון שמוציא הלקוח, יש להקדים לביצועו עבודת מיתוג ויצירת קונספט קריאטיבי מוביל, שינחו אותו בהמשך גם בעיצוב כרטיסי ביקור, עיצוב ניירת משרדית, עיצוב תבנית למצגת וכן הלאה.
     
  • כל השונה בולט - מעצבים - נסו לשכנע את הלקוח לבחור בגודל מעניין (כן, ישנם גדלים שאינם 4A או 5A) ובדף מסוג אחר מהמקובל, באפקט דפוס מעניין כלשהו (לכה סלקטיבית, קיפולים מיוחדים, הבלטות, למינציה, חיתוך בלייזר). לקוחות - אל תנסו לייצר כלי שיווקי שדומה לכלים השיווקיים של מתחרה שלכם. ההפך הוא הנכון. נסו לייצר משהו שונה ככל האפשר מזה של המתחרה, כדי לבלוט ביחס אליו.
     
  • מוח-דף-עיפרון - השילוש הקדוש - ציירו על דף כל אפשרות שעולה במוחכם לפני הביצוע, עד שתצוף האפשרות המנצחת. רק אז התחילו לבנות אותה בתוכנות הגרפיות.

מאת שיר מנור, קופירייטרית ומעצבת גרפית

ברושור מעוצב וכתוב באופן המבטא את הייחודיות והנחיצות של שירותיך ומוצריך ומוביל את קהל היעד שלך לפעולה - זה הברושור שארגונך צריך. איך עושים את זה? איך מבצעים עיצוב ברושור וכתיבת ברושור שישרתו את הלקוח בכך שימגנטו את קהל היעד שלו ויניעו אותו לפעולה?
  • אל תתפשרו על פחות מתמונות מדהימות - היום כל אחד יודע ויכול לצלם תמונות בכל עת ובכל רזולוציה, אבל אל תטעו - אין תחליף לתמונה מקצועית, של צלם ייעודי, שצולמה במיוחד עבור הפרויקט. האופציה השנייה, הפחותה באיכותה, היא בחירת תמונה מתוך בנק תמונות אינטרנטי. פעמים רבות תמונת אימג׳בנק נראית כבחירה זולה, מלאכותית ולא מקצועית. צריך להשקיע מחשבה רבה בבחירת התמונה הנכונה והאיכותית ביותר, ולייצר בה מניפולציה גרפית שתשייך אותה למותג ותהפוך אותו לחלק טבעי ובלתי נפרד ממנו.
     
  • מילים שקוראות אותך - הקפידו על קופירייטינג מקצועי לברושור – בלעדיו ההשקעה בעיצוב עלולה להיות מיותרת. מילה אחת יכולה לבטא פעמים רבות אלף תמונות. ושאף אחד לא יגיד לכם אחרת (-:
    חשוב לבחור במילים הנכונות, שיבהירו היטב את המסרים, להימנע מחזרות ולוותר על מילים מיותרות. גם בברושור, כמו בכל מוצר שיווקי – "תפסת מרובה, לא תפסת", ולא בקלישאתית - כל צמצום לטובה. יש לצמצם את הטקסט ככל האפשר, ולוודא שכל משפט וכל מילה מובילים בדיוק למטרה. גם אם נשאר לכם מקום פנוי, הימנעו מהוספת טקסט שאינו נחוץ, גם אם הוא משרת היטב את האגו שלכם.
     
  • שמרו על סדר - יש לסדר את הטקסט כבתרשים זרימה, כאשר כל משפט או פיסקה מחדשים ומיועדים להוביל להתפתחות מחשבתית אצל קהל היעד, עד לשלב הסופי של יצירת הקשר/ביצוע העסקה.
     
  • תמהיל נכון של  גרפיקה לברושור ומלל לברושור, באופן שמדגיש ומבהיר את המסרים החשובים, הוא המפתח לברושור טוב, שיקדם את מטרותיו העסקיות של הלקוח ויוביל את קהל היעד לביצוע עסקה.
עיצוב מצגת אפקטיבית

עיצוב מצגת אפקטיבית

תפקיד המעצב.ת הגרפי.ת לעבוד בשירות המסרים שהמצגת מיועדת להעביר. אנחנו מסייעים במיקוד תשומת לב הקהל במסרים, ואף משתתפים באופן פעיל בהעברת המסרים, באמצעות אינפוגרפיקה ותמונות. בין הטיפים: פחות זה יותר,
לחצו להמשך
 
עיצוב פוסט ממגנט

עיצוב פוסט ממגנט

90 אחוז מהמידע שמגיע למוח ויזואלי. אם תשתמשו בעיצוב גרפי בשיווק ברשתות החברתיות, תגבירו את המודעות למותג ואת הזיכרון למידע ותהפכו את התוכן שלכם לקל יותר לעיכול. לפניכם תשעה טיפים לעיצוב ממגנט של פוסט
לחצו להמשך
 
עיצוב ניוזלטר מושך

עיצוב ניוזלטר מושך

יצירת ניוזלטר מוצלח היא חלק חשוב מכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית. ניוזלטרים הם כלי שיווקי חשוב לעסקים, מכיוון שהם עוזרים לשמור על הלקוחות מחויבים ומיודעים. ניוזלטר מעוצב היטב יכול להיות דרך מצוינת
לחצו להמשך
 
עיצוב ברושור מנצח

עיצוב ברושור מנצח

ברושור מעוצב וכתוב באופן המבטא את הייחודיות והנחיצות של שירותיך ומוצריך ומוביל את קהל היעד שלך לפעולה - זה הברושור שארגונך צריך. איך עושים את זה?
לחצו להמשך
 
עיצוב לוגו טוב

עיצוב לוגו טוב

הלוגו הוא הבסיס לתדמית החברה ומעצב את הבסיס לזהות ויזואלית רחבה יותר. עיצוב לוגו צריך להיות ייחודי, פונקציונאלי, תמציתי ומייצג את המותג, כדי ליצור זיהוי מיידי. מהו מקור הצורך בלוגו? מהו לוגו טוב?
לחצו להמשך
 
עיצוב כרטיס ביקור מסעיר

עיצוב כרטיס ביקור מסעיר

מדוע חשוב לבחור בעיצוב כרטיס ביקור מקורי ומפתיע? מה כבר יכול להיות חדשני ומסעיר ב עיצוב כרטיס ביקור? כל פרט ופרט. הטיפוגרפיה. הצבע. שילובי הצבעים. הגודל. הצורה. החיתוך. הלמינציה. החומר. האיור...
לחצו להמשך
 
עיצוב גרפי בצבע

עיצוב גרפי בצבע

על חשיבותו של הצבע בתכנון הקונספט הגרפי, על טכניקות ואופנים לשילובי צבעים, על המראה הנקי, על הקשר בין צבע לתרבות ועל המשמעויות המיוחסות לכל צבע בעיני הצרכן
לחצו להמשך
 
כיצד חושבים על רעיון?

כיצד חושבים על רעיון?

יצירתיות היא כלי העזר וחומר הגלם העיקרי העומד לרשות קופירייטר, מעצב גרפי ובעלי כל המקצועות היוצרים. מה עושים כאשר היא לא מתייצבת לפקודתנו, על אף שהדד-ליין מתדפק בחוזקה על דלתנו?
לחצו להמשך
 
עיצוב גרפי - שאלות ותשובות

עיצוב גרפי - שאלות ותשובות

מהו לוגו? מה יכול להיות חדשני ומסעיר בעיצוב כרטיס ביקור? איך משלבים צבעים בהרמוניה? כיצד לבחור צבע למיתוג? מדוע כדאי להשתמש בשירותי הגרפיקה של מילת הקסם? שאלות אלה ונוספות בנושא עיצוב גרפי + תשובות
לחצו להמשך