בחלקה הקודם של כתבה זו, סיפרתי מדוע כדאי להוציא עיתון עובדים ואיך עושים את זה. רגע לפני שניגשים לעבודה, כדאי לדעת על מה אפשר לכתוב בעיתון עובדים, ומאילו טעויות כדאי להימנע בעת כתיבת עיתון עובדים.
על מה אפשר לכתוב בעיתון עובדים?
דבר המערכת (בדרך כלל בעמוד הפנימי הראשון של העיתון, לפעמים בדף של תוכן העניינים) – במדור זה העורך כותב מה הנושא או הנושאים שעליהם יידון העיתון, מסביר את הקשר ביניהם ואת חשיבותם, ומביע את דעתו עליהם ועל נושאים מרכזיים אחרים שעל סדר היום
חדשות הארגון – מוצר/שירות חדש, מינויים ופיטורים, אירועי/טיולי גיבוש, הכשרות והשתלמויות
עתידות – מה מתוכנן למחר? מהם החידושים שמתכננ/ת כל אגף/מחלקה? כיצד הם צפויים להשפיע על העובדים/הלקוחות?
עובדים מצטיינים – ראיונות עומק עם העובדים המצטיינים של חודש/רבעון זה
זרקור על אחת המחלקות/האגפים – תיאור מעניין של התנהלות העובדים באחת המחלקות, וחשיבות פועלם
עזרה לקהילה – מה עשה הארגון בעת האחרונה כדי לעזור לקהילה?
ברכות ואיחולים - איחולי העובדים זה לזה, מכתבי ביקורת או פרגון של לקוחות/ספקים
הספדים – דברי זיכרון על עובדים שנפטרו או התקיימו אזכרותיהם בעת האחרונה
פרטי מידע בתחום העיסוק של הארגון או בתחום אחר, שעשוי לעניין את העובדים/הלקוחות ולשרתם בביצוע העבודה (לדוגמה, טיפים למתן שירות אדיב ויעיל או טיפים לתזונה נכונה השעות העבודה) או בשעות הפנאי (לדוגמה, היכן כדאי לבלות את החג עם הילדים?)
כללי "אל תעשה" בכתיבת עיתון עובדים
כל חומרי הגלם בידיכם, והגיעה העת לכתוב את העיתון. לאורך הכתיבה, כדאי להימנע משלושת הטעויות הרווחות הבאות:
השתדלו להימנע מסופרלטיבים ומדברי שבח והלל על גורמים שונים בהנהלת החברה. הסכנה הגדולה ביותר לעיתון עובדים היא להיתפש כלא מציאותי ומתנשא. עיתון שהוא "שופר של ההנהלה" לא יזכה להצלחה גדולה של העובד, ולרוב יושלך לפח.
קצרו ככל האפשר - הימנעו מלחזור על רעיונות ומלהכביר בתיאורים. בכך תתחשבו בעובדים העסוקים.
אל תטעו - טעויות רבות בעיתון פוגעות באמינותו. הגיהו את הכתבות פעמים אחדות (רצוי בידי כמה אנשים), כי מאוד מצער לגלות את הטעות שנייה לאחר שהעיתון אושר לדפוס...
עכשיו, כשהידע ברשותכם, הגיע הזמן לצאת לדרך, או במקרה שלכם – להוציא לאור.
מרגע שלקוחותיך הפוטנציאליים הגיעו לאתר שלך, יש לך כמה שניות של תהילה למשוך את תשומת לבם. כדאי שתתכנן את השניות האלה באופן מחושב ולא כבדרך אגב. תכנים לאינטרנט צריכים להכיל יותר מאשר מילות מפתח.
איך לכתוב מאמר לאינטרנט? כמה עיקרים שכדאי להקפיד עליהם בכתיבה לאינטרנט: קצר ולעניין, כל נושא בפסקה, הדגשות לסיוע בניווט, כתיבה תקנית, קישורים ומבחן החברים.
גולשים באינטרנט דורשים התייחסות מיוחדת למצוקת הזמן שלהם. טיפים לכתיבה מקוצרת לאינטרנט יעזרו לכם להתחשב בהם. אז איך מתחשבים בקהל היעד ועוברים לכתוב בקיצור?
כותב לעצמך מאמר או פרופיל חברה? אולי כדאי לשקול זה שוב... טעויות נפוצות בכתיבה לא מקצועית לאינטרנט: הארכת יתר, דחיית העיקר, קפיצה מנושא לנושא, חזרות מיותרות, שימוש יתר בסופרלטיבים וקלישאות ועוד.
פרופיל החברה שלך הוא תעודת הזהות של העסק שלך. מטרתו להשיב בקצרה על כל שאלות הלקוח הפוטנציאלי שלך, כולל אלה שלא היה מודע לקיומן עד כה. רפרוף מהיר על פני פרופיל החברה אמור לספק לכל המעוניין תשובות תמצית
בניית אתרי אינטרנט אינה השלב האחרון בתהליך השיווק באינטרנט. היא רק ההתחלה. אתר אינטרנט דורש תחזוקה שוטפת, כדי להיות רלוונטי ועדכני, באופן שיענה על צורכי הלקוח הפוטנציאלי ויקדם אותך בגוגל
כתיבת סלוגן (סיסמה שיווקית) מיועדת להציג את יתרונותיו המרכזיים של המותג או של האווירה שהמותג נועד לשדר, במשפט קצר, קליט וזכיר אחד. כתיבת סלוגן הינה חלק בלתי נפרד מכל תהליך מיתוג ומטרתה
רוצים לקדם את התקשורת הפנימית בחברה שלכם? ואולי כבר ירדתם לפרטים, ואתם שוקלים להפנות ממשאביכם לכלי התקשורת היעיל והזול ביותר - עיתון עובדים? אם כן, ודאי שאלתם את עצמכם כמה שאלות בסיסיות.
רבים שואלים אותי – איך את עושה את זה? איך יתכן שאת במיקומים כל כך גבוהים בגוגל, במילות המפתח המבוקשות ביותר (כתיבת עיתון עובדים, עיצוב עיתון עובדים, עיתון לקוחות, עיצוב ברושור) בלא השקעה כספית?
קופירייטר נדרש לרוב לכתוב על נושאים שאינו מבין בהם דבר. לכאורה, משימה בלתי אפשרית, לפחות בעיני הלקוח, או בעיני רוב האנשים שאינם מתפרנסים מכתיבה שיווקית. איך עושים את זה?
שאלות ותשובות בנושא כתיבה שיווקית, קופירייטינג - מהו פרופיל חברה? מהו סלוגן? על מה כותבים בעיתון עובדים? מדוע כדאי להיעזר בשירותי הכתיבה השיווקית של מילת הקסם?