מאת שיר מנור, קופירייטרית ומעצבת גרפית
פרופיל החברה שלך הוא תעודת הזהות של העסק שלך. מטרתו להשיב בקצרה על כל שאלות הלקוח הפוטנציאלי שלך, כולל אלה שלא היה מודע לקיומן עד כה. רפרוף מהיר על פני פרופיל חברה אמור לספק לכל המעוניין תשובות תמציתיות לשאלות הבוערות: מהי מהות העסק שלך ומהו קהל היעד שלו? מה מיוחד בו? ממתי הוא קיים? מיהם הגופים המרכזיים שנעזרו בשירותיו הטובים של העסק עד כה (נכון רק לגבי עסקים המעניקים שירותים לעסקים) והחשוב מכל – כיצד יתרונות העסק שלך משרתים דווקא אותו, הלקוח הפוטנציאלי שלך.
בקיצור
פרופיל החברה שלך מיועד לשכנע את הלקוח בנחיצותך עבורו במשפטים אחדים בלבד. נכון, יש שפע אדיר של מידע שתרצה לחלוק עם הלקוח בכל הנוגע למפעל חייך, וכולם נראים לך חשובים מאוד, ואף הכרחיים. אולם, קוצר היריעה העומדת לרשותך מאלץ אותך לברור בקפידה אך ורק את הפרטים המבדלים אותך ממתחריך והופכים אותך לעדיף על פניהם ומושך עבור הלקוח.
אל תשכח שממש כמוך, גם הלקוח הפוטנציאלי שלך עסוק וממהר, על פי רוב. רוב הלקוחות הפוטנציאליים לא יקראו את כל הפרופיל, מפאת קוצר זמן או היעדר עניין. לכן, עליך להגדיל ככל יכולתך את הסיכוי לכך שהמשפטים הראשונים בפרופיל החברה ישקפו את מהות עסקך כהלכה.
בולט, מוביל ואמין
סביר להניח גם שבאותה מידה שנחשף לפרופיל החברה שלך, בחן הלקוח הפוטנציאלי טקסטים דומים של רבים ממתחריך. אל תשכח זאת בבואך לתכנן
כתיבת פרופיל חברה. זכור שמטרתך לבלוט ביחס למתחרים, להיות שונה, להיתפס כמקצועי ומוביל מהם בתחומך, בלי לוותר לרגע על האמינות (כלומר, לא תשיג דבר אם תתהדר בנוצות שאינן שלך...).
לפי הסדר
כתיבת פרופיל חברה צריכה להיות השלב הסופי בתהליך מקיף של גיבוש אסטרטגיה שיווקית, זיהוי יתרונותיך ביחס למתחרים והגדרת מטרות ויעדים לשיווק. לאחר שזיהית את יתרונותיך, עליך לסדרם על פי מידת חשיבותם, מהחשוב ביותר, זה שלא מצוי אצל המתחרים, לחשוב פחות - זה המצוי אצל רוב המתחרים. כך תמנע מצב שבו קהל היעד נחשף לתוכן, רפרף על פניו ועבר הלאה, מבלי להגיע לעיקרו.
נשמע פשוט?
למעשה,
כתיבת פרופיל חברה היא אמנות שדורשת ניסיון, ידע וכישרון. מילת הקסם עתירת ניסיון ב
כתיבת פרופילי חברה לגופים המובילים במשק, וגם לחברות קטנות ובינוניות.