כותב לעצמך מאמר או פרופיל חברה? אולי כדאי לשקול זה שוב... טעויות נפוצות בכתיבה לא מקצועית לאינטרנט: הארכת יתר, דחיית העיקר, קפיצה מנושא לנושא, חזרות מיותרות, שימוש יתר בסופרלטיבים וקלישאות ועוד. יש כללים לכתיבה שיווקית לאינטרנט, ונדרשים עבורה ניסיון והבנה שיווקית. לא כל אחד יכול.
הצפת הרשת באתרי מאמרים ופורטלי עסקים, המאפשרים לפרסם מידע אודות עסקים חינם אין כסף, הביאה בעלי עסקים קטנים לקפוץ באושר על המציאה. כאשר התקציב לפרסום כה זעום, אין משמח מפלטפורמה פרסומית בחינם. הדבר היחיד הדרוש לפרסום באתרים מסוג זה הוא תוכן שיווקי - פרופיל העסק שמדגיש את איכויותיו ומאמרים אודות תחום העיסוק, שיעניינו את הגולשים בדיוק במידה שתביא אותם ליצירת קשר. כדי להמשיך ולחסוך, רבים מבעלי העסקים הקטנים מחליטים לכתוב את התכנים השיווקיים בעצמם.
הבעיה היחידה בהחלטה הזו, היא שהשיקולים המנחים אותה הינם קצרי טווח. נכון, היא מבטלת את הצורך בהשקעה מיידית בקופירייטר מקצועי, אולם כתיבה שיווקית דורשת זמן ומאמץ רבים, בעיקר מאנשים שאין זה תחום ההתמחות שלהם, וזמן שווה כסף. חשוב מכך - השקעת הזמן והמאמץ בכתיבה לרוב אינה מובילה לפנייה של לקוחות פוטנציאליים, והדבר מביא להפסד לטווח הרחוק, שעולה על החיסכון. יש כללים לכתיבה שיווקית נכונה, במיוחד כתיבה לאינטרנט, ונדרשים עבורה ניסיון והבנה שיווקית. לא כל אחד יכול.
הרי לכם כמה טעויות נפוצות המאפיינות תכנים פרסומיים לא מקצועיים המופיעים ברשת:
הארכת יתר - כבעלי עסקים, רובנו מאמינים שכל מה שאנו עושים חשוב וראוי לציון, ושוכחים לפעמים שלרוב הגולשים באינטרנט אין זמן, ואם יש זמן – אין סבלנות. למעשה, אנחנו הגולשים לא קוראים אלא מרפרפים. אם איננו מאתרים במהירות את הנושא שחיפשנו - נמשיך מייד הלאה.
דחיית העיקר - מגבלת הזמן והסבלנות של הגולשים צריכה להנחות את הכותב גם בתכנון סדר העדיפויות של הנושאים שיידונו בטקסט. על כן, הכתיבה צריכה להיות רק השלב הסופי בתהליך שלם של גיבוש אסטרטגיה שיווקית, הגדרת מטרות ויעדים לשיווק, והחלטה מה כדאי להבליט תחילה, מה לשמור רק למתעניינים ומה להשמיט. כמו בידיעה חדשותית – העיקר צריך להופיע בהתחלה, כדי שלא יקרה מצב שבו קהל היעד נחשף לתוכן, חלף על פניו ועבר הלאה, מבלי להגיע לעיקרו.
חזרות מיותרות - חוסר הארגון של הטקסט ו"השאלתו" ממגוון מקורות באינטרנט מביאה בדרך כלל את הכותבים למצב של חזרה על רעיון פעמים רבות לאורך הטקסט, כל פעם בניסוח אחר, באופן שעלול להתיש את הקורא, בלשון המעטה.
שימוש יתר בסופרלטיבים - כל מחמאה דורשת גיבוי. כתיבה שיווקית צריכה להכיל את הגיבוי בלבד, ולהותיר בצד את המחמאות העצמיות. במקום סופרלטיבים, כדאי לציין את החוזקות האובייקטיביות של בית העסק, אותם גורמים שמבדלים אותו ביחס לבית עסק אחר בתחומו.
שימוש בקלישאות - אנשים לא אוהבים קלישאות שחוקות. הם נוטים לדלג עליהן ולהמשיך הלאה, ואוטומטית מתקשים להתחבר אל הגורם המשתמש בהן.
שימוש במונחים מקצועיים - רוב בעלי המקצוע מבלים את היום עם קולגות שמכירים את כל הז'רגון המקצועי שלהם בעל פה. כתיבה לאינטרנט, הפונה לצרכן הסופי ולא לקולגה, צריכה להיות נטולת מושגים שהגולש לא מבין. כתיבה שיווקית נכונה צריכה לקרוא את קהל היעד, ולהשתמש רק במילים שמדברות אליו.
מרגע שלקוחותיך הפוטנציאליים הגיעו לאתר שלך, יש לך כמה שניות של תהילה למשוך את תשומת לבם. כדאי שתתכנן את השניות האלה באופן מחושב ולא כבדרך אגב. תכנים לאינטרנט צריכים להכיל יותר מאשר מילות מפתח.
איך לכתוב מאמר לאינטרנט? כמה עיקרים שכדאי להקפיד עליהם בכתיבה לאינטרנט: קצר ולעניין, כל נושא בפסקה, הדגשות לסיוע בניווט, כתיבה תקנית, קישורים ומבחן החברים.
גולשים באינטרנט דורשים התייחסות מיוחדת למצוקת הזמן שלהם. טיפים לכתיבה מקוצרת לאינטרנט יעזרו לכם להתחשב בהם. אז איך מתחשבים בקהל היעד ועוברים לכתוב בקיצור?
כותב לעצמך מאמר או פרופיל חברה? אולי כדאי לשקול זה שוב... טעויות נפוצות בכתיבה לא מקצועית לאינטרנט: הארכת יתר, דחיית העיקר, קפיצה מנושא לנושא, חזרות מיותרות, שימוש יתר בסופרלטיבים וקלישאות ועוד.
פרופיל החברה שלך הוא תעודת הזהות של העסק שלך. מטרתו להשיב בקצרה על כל שאלות הלקוח הפוטנציאלי שלך, כולל אלה שלא היה מודע לקיומן עד כה. רפרוף מהיר על פני פרופיל החברה אמור לספק לכל המעוניין תשובות תמצית
בניית אתרי אינטרנט אינה השלב האחרון בתהליך השיווק באינטרנט. היא רק ההתחלה. אתר אינטרנט דורש תחזוקה שוטפת, כדי להיות רלוונטי ועדכני, באופן שיענה על צורכי הלקוח הפוטנציאלי ויקדם אותך בגוגל
כתיבת סלוגן (סיסמה שיווקית) מיועדת להציג את יתרונותיו המרכזיים של המותג או של האווירה שהמותג נועד לשדר, במשפט קצר, קליט וזכיר אחד. כתיבת סלוגן הינה חלק בלתי נפרד מכל תהליך מיתוג ומטרתה
רוצים לקדם את התקשורת הפנימית בחברה שלכם? ואולי כבר ירדתם לפרטים, ואתם שוקלים להפנות ממשאביכם לכלי התקשורת היעיל והזול ביותר - עיתון עובדים? אם כן, ודאי שאלתם את עצמכם כמה שאלות בסיסיות.
רבים שואלים אותי – איך את עושה את זה? איך יתכן שאת במיקומים כל כך גבוהים בגוגל, במילות המפתח המבוקשות ביותר (כתיבת עיתון עובדים, עיצוב עיתון עובדים, עיתון לקוחות, עיצוב ברושור) בלא השקעה כספית?
קופירייטר נדרש לרוב לכתוב על נושאים שאינו מבין בהם דבר. לכאורה, משימה בלתי אפשרית, לפחות בעיני הלקוח, או בעיני רוב האנשים שאינם מתפרנסים מכתיבה שיווקית. איך עושים את זה?
שאלות ותשובות בנושא כתיבה שיווקית, קופירייטינג - מהו פרופיל חברה? מהו סלוגן? על מה כותבים בעיתון עובדים? מדוע כדאי להיעזר בשירותי הכתיבה השיווקית של מילת הקסם?