מאת שיר מנור, קופירייטרית ומעצבת גרפית
רוצים לקדם את התקשורת הפנימית בחברה שלכם? ואולי כבר ירדתם לפרטים, ואתם שוקלים להפנות ממשאביכם לכלי התקשורת היעיל והזול ביותר - עיתון עובדים? אם כן, ודאי שאלתם את עצמכם כמה שאלות בסיסיות. ראשית לכל - למה חשוב להוציא עיתון עובדים? ואם כבר הגעתם להבנה באשר לחשיבותו, אז איך עושים את זה? ועל מה אפשר לכתוב בעיתון? ומאילו טעויות כדאי להימנע בכתיבת העיתון?
למה חשוב להוציא עיתון עובדים?
  • כדי לחבר את העובדים למטרות משותפות, ההולמת את חזון הארגון וערכיו
  • כדי ליידע אנשים מכל רחבי הארגון על פעילות של מחלקות שונות, שבדרך כלל לא ייתקלו בהן במהלך עבודתם היומיומית, ולהבהיר להם איזה חלק הם לוקחים בתמונה הגדולה
  • כדי לשווק את המוצרים והשירותים החדשים לכלל העובדים, שהרי העובדים הם השגרירים הטובים ביותר של הארגון (אומנם קלישאה, אך אמת חשובה מאחוריה). כדאי שיידעו כמה שיותר, כדי שיתקשרו את המידע למעגל הקרוב אליהם בכל הזדמנות.
  • כדי לטפח גאוות יחידה ולויאליות לארגון
  • כדי לרענן נהלים
  • עיתון העובדים הוא כלי תקשורת אידיאלי לשבח עובדים מצטיינים. אנשים אוהבים לראות את עצמם בעיתון. זהו חיזוק חיובי שמניע אותם להמשיך בדרך חיובית, התומכת במטרות הארגון
  • כדי לנפץ שמועות לא נכונות המסתובבות במסדרונות, ולהכניס סדר בבלגן המידע הלא רשמי הזורם מכל עבר

מהם שלבי העבודה בכתיבת עיתון עובדים?
תחילה, מקימים מערכת הכוללת נציגים מכל קהלי היעד המשניים בארגון (המחלקות, החטיבות, האגפים). בישיבת המערכת הראשונה יקבל כל אחד מחברי המערכת תפקיד ותחומי אחריות, וייקבעו מראש תאריכים להשלמת השלבים השונים בהפקת העיתון, ולישיבות הבאות.
בחברות אחרות, הדובר/מנהל השיווק או גורם ממונה יחיד אחר הם שאחראים על הוצאת העיתון, בעזרת גורם מקצועי חיצוני העובד מולו באאוטסורסינג. אותו גורם מבצע את כתיבת עיתון עובדים, עיצוב עיתון העובדים והוצאתו לאור. הגורם האחראי מטעם הארגון מרכז את כל חומרי הגלם לכתיבת העיתון, בהתאם לנושאים העומדים על סדר יומו של הארגון בעת הוצאת העיתון. בחלק מהחברות, הגורם המקצועי אינו חיצוני אלא חלק מהחברה, אבל זה כבר נושא לכתבה אחרת.
כעת, לאחר שהוקמה מערכת, כדאי לחשוב על פורמט לעיצוב עיתון העובדים, שם לעיתון, לוחות זמנים ותדירות. עניין לוחות הזמנים חשוב במיוחד, כי הקפדה עליהם היא שתקבע האם תעבדו על כל עיתון לאורך חודש או שנה. קבעו לוח זמנים מחייב לכל שלב בהפקת העיתון.

תוכן, גרפיקה, אישורים ודפוס
זה הזמן לעבור לשגרת עבודה – קובעים ישיבת מערכת ראשונה, שבה עורכים רשימה של מקורות מידע רלוונטיים מכל חלקי החברה, ומחליטים מי אחראי לאישור התכנים בכל אחת מהכתבות.
בהמשך נאספים חומרי גלם, נערכים ראיונות (פנים אל פנים או בטלפון) עם אנשי מפתח בארגון או עם עובדים מצטיינים, ולאחר מכן, מתבצעת כתיבה והגהה בידי אנשי מקצוע מתחום הכתיבה או בידי עובדים ממונים מן הארגון.
עם סיום הכתיבה, מועברת כל אחת מהכתבות לאישור הגורם שנקבע מראש כאחראי לאישורה (בדרך כלל, מנהל כל חטיבה/אגף/מחלקה שבה עוסקת הכתבה). בתום כל האישורים, לאחר שהממונה לנושא העיתון בחברה חותם על טיוטת התוכן, מועברים התכנים לעיצוב גרפי של גריד לעיתון (תבנית עיצובית) לעיתון, ולאחר אישורו, לעימוד הידיעות, הכתבות, המאמרים והתמונות.
לאחר אישור הסקיצה הגרפית של העיתון כולו בידי הגורם הממונה בחברה, ולאחר הגהה של התוכן והגרפיקה בידי עורך העיתון, מועבר העיתון לקדם דפוס. בשלב זה כדאי שהגרפיקאי יעבור על העתק השמש, כדי לוודא שהעיתון ייצא בלי טעויות בעימוד/בעיצוב, הנחשפות פעמים רבות רק בשלב זה.
בתום אישור העתק השמש, העיתון מודפס, יוצא לאור, ומדוור לבתי כל העובדים, או מופץ במקומות מפגש מרכזיים בחברה.

בחלק הבא של הכתבה אשיב על שאלות נוספות שאולי עלו במוחכם בנוגע לעיתון עובדים: על מה אפשר לכתוב בו? וגם - מאילו טעויות כדאי להימנע בעת כתיבתו? עיתון עובדים - איך זה עובד? חלק ב'
תוכן שיווקי לאינטרנט

תוכן שיווקי לאינטרנט

מרגע שלקוחותיך הפוטנציאליים הגיעו לאתר שלך, יש לך כמה שניות של תהילה למשוך את תשומת לבם. כדאי שתתכנן את השניות האלה באופן מחושב ולא כבדרך אגב. תכנים לאינטרנט צריכים להכיל יותר מאשר מילות מפתח.
לחצו להמשך
 
איך כותבים מאמר שיווקי לאינטרנט?

איך כותבים מאמר שיווקי לאינטרנט?

איך לכתוב מאמר לאינטרנט? כמה עיקרים שכדאי להקפיד עליהם בכתיבה לאינטרנט: קצר ולעניין, כל נושא בפסקה, הדגשות לסיוע בניווט, כתיבה תקנית, קישורים ומבחן החברים.
לחצו להמשך
 
כתיבה שיווקית בקיצור

כתיבה שיווקית בקיצור

גולשים באינטרנט דורשים התייחסות מיוחדת למצוקת הזמן שלהם. טיפים לכתיבה מקוצרת לאינטרנט יעזרו לכם להתחשב בהם. אז איך מתחשבים בקהל היעד ועוברים לכתוב בקיצור?
לחצו להמשך
 
כתיבה לאינטרנט - לא כל אחד יכול

כתיבה לאינטרנט - לא כל אחד יכול

כותב לעצמך מאמר או פרופיל חברה? אולי כדאי לשקול זה שוב... טעויות נפוצות בכתיבה לא מקצועית לאינטרנט: הארכת יתר, דחיית העיקר, קפיצה מנושא לנושא, חזרות מיותרות, שימוש יתר בסופרלטיבים וקלישאות ועוד.
לחצו להמשך
 
כתיבת פרופיל חברה

כתיבת פרופיל חברה

פרופיל החברה שלך הוא תעודת הזהות של העסק שלך. מטרתו להשיב בקצרה על כל שאלות הלקוח הפוטנציאלי שלך, כולל אלה שלא היה מודע לקיומן עד כה. רפרוף מהיר על פני פרופיל החברה אמור לספק לכל המעוניין תשובות תמצית
לחצו להמשך
 
יש לך אתר? זו רק ההתחלה

יש לך אתר? זו רק ההתחלה

בניית אתרי אינטרנט אינה השלב האחרון בתהליך השיווק באינטרנט. היא רק ההתחלה. אתר אינטרנט דורש תחזוקה שוטפת, כדי להיות רלוונטי ועדכני, באופן שיענה על צורכי הלקוח הפוטנציאלי ויקדם אותך בגוגל
לחצו להמשך
 
כתיבת סלוגן טוב

כתיבת סלוגן טוב

כתיבת סלוגן (סיסמה שיווקית) מיועדת להציג את יתרונותיו המרכזיים של המותג או של האווירה שהמותג נועד לשדר, במשפט קצר, קליט וזכיר אחד. כתיבת סלוגן הינה חלק בלתי נפרד מכל תהליך מיתוג ומטרתה
לחצו להמשך
 
עיתון עובדים - איך זה עובד? חלק א

עיתון עובדים - איך זה עובד? חלק א

רוצים לקדם את התקשורת הפנימית בחברה שלכם? ואולי כבר ירדתם לפרטים, ואתם שוקלים להפנות ממשאביכם לכלי התקשורת היעיל והזול ביותר - עיתון עובדים? אם כן, ודאי שאלתם את עצמכם כמה שאלות בסיסיות.
לחצו להמשך
 
עיתון עובדים - איך זה עובד? חלק ב

עיתון עובדים - איך זה עובד? חלק ב

רגע לפני שניגשים לעבודה, כדאי לדעת על מה אפשר לכתוב בעיתון עובדים, ומאילו טעויות כדאי להימנע בעת כתיבת עיתון עובדים.
לחצו להמשך
 
איך להגיע למקום הראשון בגוגל בחינם? - סודות הקידום האורגני

איך להגיע למקום הראשון בגוגל בחינם? - סודות הקידום האורגני

רבים שואלים אותי – איך את עושה את זה? איך יתכן שאת במיקומים כל כך גבוהים בגוגל, במילות המפתח המבוקשות ביותר (כתיבת עיתון עובדים, עיצוב עיתון עובדים, עיתון לקוחות, עיצוב ברושור) בלא השקעה כספית?
לחצו להמשך
 
איך קופירייטר כותב על נושאים שאינו מבין בהם?

איך קופירייטר כותב על נושאים שאינו מבין בהם?

קופירייטר נדרש לרוב לכתוב על נושאים שאינו מבין בהם דבר. לכאורה, משימה בלתי אפשרית, לפחות בעיני הלקוח, או בעיני רוב האנשים שאינם מתפרנסים מכתיבה שיווקית. איך עושים את זה?
לחצו להמשך
 
כתיבה שיווקית - שאלות ותשובות

כתיבה שיווקית - שאלות ותשובות

שאלות ותשובות בנושא כתיבה שיווקית, קופירייטינג - מהו פרופיל חברה? מהו סלוגן? על מה כותבים בעיתון עובדים? מדוע כדאי להיעזר בשירותי הכתיבה השיווקית של מילת הקסם?
לחצו להמשך