כתיבת ברושור עבור נסטלה אסם בנושא עיצוב חדרי אוכל

עיצוב בטעם טוב

רעיונות פשוטים ושימושיים לעיצוב חדר האוכל
לפניכם טעימה מן הפרק הראשון של החוברת:

אנחנו ב"נסטלה פוד סרוויס" (NFS) שמחים להגיש לכם את "עיצוב בטעם טוב" - מדריך שימושי לעיצוב חדר האוכל באמצעים פשוטים וזמינים. בעזרת המדריך תוכלו ליצור בקלות אווירה נעימה, מזמינה ומעוררת תיאבון בחדר האוכל.

סועדים המבקרים בחדר אוכל נאה ומעוצב מרגישים שהושקעו בהם זמן ומחשבה מבעוד מועד. יתר על כן, הם חשים רגועים ונינוחים יותר, בשל השפעת הצבע, הארגון והאסתטיקה על מצב הרוח. אותם סועדים נהנים יותר מהארוחה, וזוכרים אותה בהמשך כחוויה שכדאי לעבור פעמים נוספות. משום כך, ובשל סיבות חשובות נוספות שתוכלו לקרוא בפרק הבא, בחרנו לצייד אתכם במדריך שימושי זה.

אנו מקווים שתוכלו להסתייע לעתים קרובות בעצות ובטיפים שאספנו בעבורכם, כדי לגוון את מראה חדר האוכל. חידושים תדירים בעיצוב חדר האוכל יסייעו בשבירת השגרה של הסועד הקבוע, בהעצמת חווית האכילה עבורו ובהגברת שביעות רצונו. ככל שתשקיעו יותר בלקוחות שלכם, תגבירו את הסיכויים לכך שהם יבחרו להשתמש בשירותכם, וימליצו עליהם לאחרים. מטרתנו להפוך את ההשקעה לפשוטה יותר, ויעילה לא פחות.

לנוחותכם, חילקנו את המדריך לפינות: פינת הסלטים, פינת הלחם, הפינה האסיאתית, הפינה הים תיכונית והפינה האיטלקית. בכל פינה תוכלו למצוא טיפים ופרטי מידע מעניינים הרלוונטיים לפינה. הפרק האחרון – הכלבוטיפ – מכיל טיפים שימושיים שתוכלו ליישם בכל הפינות, בהתאם לטעמכם האישי ולחומרי הגלם הזמינים לכם.
לשירותכם תמיד,
נסטלה פוד סרוויס, השותף המקצועי שלכם
מדוע העיצוב חשוב?
תיאבון לעיניים
25 שניות בלבד - זהו פרק הזמן שמוקצב לכם כדי לעשות רושם ראשוני חיובי על אורחי חדר האוכל. אין צ'אנס שני לרושם ראשוני.
אווירה נעימה היא המפתח להצלחת החוויה הגסטרונומית, ולפעמים היא משמעותית אפילו יותר מהאוכל עצמו. חוויה גסטרונומית אמיתית אינה תלויה רק בטעמם של המאכלים המוגשים לשולחן, אלא במכלול, שעליו נמנים:
  • המראה הכללי של חדר האוכל
  • מראה פסי ההגשה, אזור ה- Food Court או פינות ההגשה השונות
  • אופן הגשת המזון על גבי הצלחת האישית של הסועד
  • איבזור השולחן
  • כלי האוכל: הצלחות, הכוסות, המגשיות ואף הסכו"ם
  • התפריט - תפריט מגוון וטעים, לעומת תפריט חד-גוני ותפל
  • תמהיל הפריטים
כל אלה יוצרים את חוויית האכילה. עיצוב הפריטים השונים, באמצעים פשוטים וזולים, יוסיף חגיגיות, הנאה ואסתטיקה לחדר האוכל, ויהפוך ארוחה יומיומית לחוויה מהנה ונעימה.
עיצוב לכל החושים
חמשת החושים של הסועד (ראייה, ריח, מישוש, שמיעה, וטעם) מתחילים לפעול במרץ מרגע כניסתו לחדר האוכל. טעם ארוחתו ומידת שביעות רצונו ממנה מורכבים מהתרשמות משולבת של כל החושים כאחד. נשתדל להתייחס לכל החושים של הלקוח כדי ליצור עבורו תחושה כוללת של נינוחות והנאה.
החוש הראשון הפועל במהלך חוויית האכילה הוא חוש הראייה, ובו נתמקד בחוברת זו. לא בכדי לאדם יש פה אחד ושתי עיניים... חוש הראייה מכפיל בחוזקו את חוש הטעם, גם כאשר אנו אוכלים. משום כך, אנו נוטים להשתמש בביטוי "אוכלים עם העיניים". אפילו החטא הקדמון קשר בין חוש הטעם לחוש הראייה: "ותרא האישה כי טוב העץ למאכל וכי תאווה הוא לעיניים.. ותיקח מפריו, ותאכל" (בראשית, ג', ו')
אורחי חדר האוכל הניגשים לפינות ההגשה, מתרשמים מייד ממראהו ומריחו של המזון, וכך מחליטים במה לבחור לאכול. חוש הראייה ממשיך ללוות אותם עד לתחושת השובע. לכן, חשוב להקפיד לא רק על כמות נכונה של מלח ופלפל בתבשיל, אלא גם על אופן ההגשה והקישוט שלו. חוש נוסף המצטרף מייד לחוויה, הוא חוש הריח. דאגו שחדר האוכל יפיץ ריחות נעימים ועדינים של בישול.
חוש השמיעה יאתר מייד את שקשוק הכלים ורעשי האכילה, היוצרים תחושה תעשייתית ולא נעימה בחדר האוכל. ההמולה גורעת מחוויית הארוחה ומפריעה לתקשורת עם שאר הסועדים. לכן, מומלץ למסך אותה באמצעות מוזיקת רקע נעימה ומרגיעה, בווליום נמוך, שלא יפריע למפגש החברתי.
הנכם מוזמנים להישאר, וגם לחזור
כאשר אתם מקפידים על עיצוב חדר האוכל, אתם משדרים ללקוחותיכם שהם חשובים לכם - שהשקעתם זמן, מחשבה ואנרגיה מבעוד מועד ביצירת אווירה נינוחה, מרגיעה ומזמינה עבורם.
עוצמת המסר הזה, בשילוב מידת ההנאה שעוררו בהם חוויית האכילה והאווירה, יכריעו בבחירת הלקוח - האם לבקר שוב בחדר האוכל, או לבחור באפשרות אחרת מתוך השפע המוצע לו.
שיגרה זה רע
אנשים רבים באים לאכול בחדר האוכל מדי יום, כחלק משגרת יום העבודה. שינויים ושיפורים תדירים בחדר האוכל יוצרים עניין והפתעה אצל הסועדים, החשובים לשבירת השגרה שלהם, ומספקים את הצורך שלהם בגיוון.
כולנו דואגים לשנות את התפריט ולגוון אותו מעת לעת מאותה סיבה ממש, כדי לשמור על עניין בקרב הלקוחות, ולהגביר את מידת ההנאה שלהם מחוויית האכילה.
כדאי לנהוג באופן דומה באשר לעיצוב חדר האוכל, כיוון שהוא חלק בלתי נפרד מהחוויה. עיצוב חדר האוכל באמצעים פשוטים, לעתים קרובות, עשוי למנוע תחושה של שעמום אצל הלקוח, שעלולה להביא לשבירת נאמנותו כלפי חדר האוכל. רק אם נשקיע באופן שוטף בלקוחותינו נוכל להביא אותם לשמור על נאמנותם כלפינו. רק כך הם יבחרו בנו שננעים את זמנם בהפסקה שלהם, ההזדמנות היחידה לחופש ולרוגע שמזמן להם יום העבודה.
עניין של תרבות
שפע תוכניות הבישול והאירוח הרווחות במחוזותינו בשנים האחרונות יצרו תרבות קולינרית ישראלית, והעלו את מודעות הסועד הישראלי הממוצע לאיכות המזון ולאופן הגשתו. הסטנדרטים עלו, ועל כן נדרש שוק ההסעדה בכלל, ושוק הקייטרינג בפרט, להשקיע יותר, גם בעיצוב – החל בכלי הגשה נאים ואיכותיים, דרך עיצוב המנות וכלה בעיצוב מוקפד של פסי ההגשה. בחדרי אוכל רבים נוהגים לשלב פינות אטרקציה, ובמילים אחרות "פינות שף", שבהן מוגשות מנות מעוצבות המתעדכנות מפעם לפעם, לשם הגיוון.  
אנחנו רוצים לעמוד בסטנדרטים הגבוהים של הלקוחות שלנו. ליתר דיוק, אנחנו רוצים ליצור אצלם סטנדרטים גבוהים יותר.
על כן, נמליץ לכם, במדריך שלפניכם, לוותר על השיטה המיושנת של פסי ההגשה, ולבחור בשיטה נעימה ועדכנית המחלקת את החדר האוכל לפינות – על פי סוגי המאכלים (לחמים, סלטים) ומקורותיהם (איטלקיים, אסיאתיים, ים תיכוניים). כמו כן, תוכלו להיעזר בפרק ה"כלבוטיפ" על מנת לעצב באופן ייחודי ופשוט כל פינה שתעלו על דעתכם, לשמירה על סטנדרטים עיצוביים גבוהים. ככל שתגוונו יותר בפינות היומיות, באופי התפריט ובעיצוב חדר האוכל, תגבירו את שביעות רצונם של הסועדים, שרגילים לטובים ביותר, ומצפים למצוין.
לא צריך לשבור חסכונות...
יישום מגוון הרעיונות וההצעות שקיבצנו בעבורכם אינו דורש מכם מאמץ או תקציב גדול.
האביזרים השונים שהצענו זמינים עבורכם בחנויות הפרחים, במשתלות, בחלק מרשתות השיווק הזולות, בחנויות הסידקית, ואף במקרר, על המדף, בטבע, בבוידעם ובערימת הגרוטאות.

זה לא יקר, זה לא קשה, זה לא דורש זמן רב, זה חשוב וזה כדאי – השקעה מינימלית של כל אחד מאיתנו בעיצוב חדר האוכל תעזור ללקוחותינו ליהנות מחוויית הארוחה, להתרשם מחדר האוכל לחיוב, ולבחור ליהנות בו שוב ושוב.

כתיבת ברושור לוואצה

לחצו להמשך
 

כתיבת ברושור עבור נסטלה אסם בנושא עיצוב חדרי אוכל

לחצו להמשך
 

כתיבת ברושור לתוכנית WEP של האקדמיה של סיסקו

לחצו להמשך
 

כתיבת ברושור עבור Energy Team - חברה לניהול פרויקטי IT

לחצו להמשך
 

כתיבת ברושור עבור הסוכנות היהודית - קשישים

לחצו להמשך
 

כתיבת ברושור קרן הללו לקידום ישראל בעולם

לחצו להמשך
 

כתיבת חוברת תדמית עבור תוכנית נטע@

לחצו להמשך
 

כתיבת ברושור עבור הסוכנות היהודית - חבר העמים

לחצו להמשך
 

כתיבת ברושור עבור לינת נובל - ציוד רפואי משלים לבתי אבות

לחצו להמשך
 

כתיבת ברושור עבור טלמניע - חברה בינלאומית לייצור תחנות כוח

לחצו להמשך
 

כתיבת פלייר עבור תוכנית נטע@

לחצו להמשך
 

כתיבת ברושור עבור בית ספר תיכון ברנקו וייס

לחצו להמשך
 

כתיבת ברושור עבור חטיבת ביניים

לחצו להמשך
 

כתיבת ברושור עבור ITFS - אבטחת מידע

לחצו להמשך
 

כתיבת ברושור עבור רולתג פארמה

לחצו להמשך
 

כתיבת ברושור עבור בראב מחשבים

לחצו להמשך
 

כתיבת ברושור עבור ספארי גולן

לחצו להמשך
 

כתיבת ברושור עבור חברה לארגון חתונות

לחצו להמשך
 

כתיבת ברושור עבור חברת הובלות הילולים

לחצו להמשך
 

כתיבת ברושור עבור חברת ייעוץ כלכלי

לחצו להמשך