מאת שיר מנור, קופירייטרית ומעצבת גרפית
רבים שואלים אותי – איך את עושה את זה? איך יתכן שאת במיקומים כל כך גבוהים בגוגל, במילות המפתח המבוקשות ביותר (כתיבת עיתון עובדים, עיצוב עיתון עובדים, עיתון עובדים, עיתון לקוחות, עיצוב ברושור, כתיבת ברושור, כתיבת סלוגן וכן הלאה), בלא השקעה כספית? אני תמיד חולקת את "סודותיי" המקצועיים עם כל מי שמתייעץ עמי, כי אני זוכרת כמה סבוכה ומלאת תהיות הייתה תחילת דרכי כבעלת עסק עצמאי, לפני 11 שנים.
אם פעם עסקים נדרשו בסך הכול להוסיף "אאא" לראשית שמותיהם כדי להיות הראשונים ב"דפי זהב" המיתולוגי, היום זה קצת יותר מורכב להיות ראשונים. קידום אתרים הוא משימה סבוכה וסיזיפית, שכלליה אינם ידועים לכל, ועל כן עסקים רבים משקיעים את מיטב ממונם בקידום אתרים, במטרה להוביל על פני מתחריהם, במקום לפעול בעצמם לצורך קידום אורגני של אתריהם.

רבים מנהלים את קידום האתר בגוגל בכוחות עצמם, באמצעות תוכנית "גוגל אדוורדס", שמאפשרת שליטה בסכומי הכסף המושקעים בכל מילת מפתח – ככל שמשקיעים יותר בכל קליק, כך גדלה הסבירות לכך שיופיעו לפני מתחריהם בקידום הממומן. אולם, הגולש הממוצע לא נוטה ללחוץ על קישורים ממומנים אלא דווקא על אלה המופיעים באופן "טבעי" יותר, בלי תשלום - קישורים שהם תוצאה של קידום אורגני.

התאזרו בסבלנות
גם השקעת סכומים גדולים בקידום אורגני של האתר לא מבטיחה הצלחה, במיוחד לא בחודשים הראשונים. לוקח זמן עד שההשקעה משתלמת, וצריך לזכור זאת, להיות סבלניים ולא להתייאש לרגע.

כתבו היטב והרבה
הדבר הראשון שצריך לעשות לצורך קידום אורגני הוא לכתוב כל הזמן (הקדישו לכך שעה ביום) תוכן שיווקי מעניין ורלוונטי, שיוביל את הגולשים ללחוץ על הקישורים המשולבים בו. כלומר, זה לא מספיק לשבץ את מילות המפתח במאמר גרוע ועילג. ככל שהמאמר טוב יותר, יותר אנשים יקליקו על קישורים המשולבים בו, וגם ישתפו אותו עם חבריהם. כך האפקטיביות שלו במנועי החיפוש תהיה גדולה יותר.

תהיו מקוריים
כתיבה שיווקית לאינטרנט צריכה להיות מקורית ולהופיע במקום אחד בלבד – האתר שלכם, אתר מאמרים חינמי כלשהו, פייסבוק או כל מקום אחר. תוכן שתשכפלו ותפיצו במקורות רבים יעבוד פחות טוב עבורכם.

אל תתפזרו
אם אתם מבינים בכמה תחומים, אל תספרו על כולם במקום אחד. אם תרצו להצטיין בקידום אורגני, כל מאמר שלכם צריך להתמקד בנושא אחד בלבד, ולהתבסס על מילות מפתח בודדות העוסקות באותו נושא. רב תחומיות היא בעוכריכם, במקרה זה.

פשוט פשוט
כתבו על כל מה שאתם מבינים בו, והרבה, וכך תוכלו לתרום לזולת מהידע שברשותכם, ולקדם את עצמכם בגוגל. מה יותר פשוט מזה?
ואם אין לכם די זמן, או שכתיבה שיווקית לאינטרנט אינה הצד החזק שלכם, אתם תמיד מוזמנים לפנות למומחים, כמו "מילת הקסם" (-:

בברכת קידום אורגני נעים ואפקטיבי,
שיר מנור, קופירייטרית, מומחית בכתיבה שיווקית לאינטרנט על בסיס מילות מפתח למטרות SEO (קידום אורגני)
תוכן שיווקי לאינטרנט

תוכן שיווקי לאינטרנט

מרגע שלקוחותיך הפוטנציאליים הגיעו לאתר שלך, יש לך כמה שניות של תהילה למשוך את תשומת לבם. כדאי שתתכנן את השניות האלה באופן מחושב ולא כבדרך אגב. תכנים לאינטרנט צריכים להכיל יותר מאשר מילות מפתח.
לחצו להמשך
 
איך כותבים מאמר שיווקי לאינטרנט?

איך כותבים מאמר שיווקי לאינטרנט?

איך לכתוב מאמר לאינטרנט? כמה עיקרים שכדאי להקפיד עליהם בכתיבה לאינטרנט: קצר ולעניין, כל נושא בפסקה, הדגשות לסיוע בניווט, כתיבה תקנית, קישורים ומבחן החברים.
לחצו להמשך
 
כתיבה שיווקית בקיצור

כתיבה שיווקית בקיצור

גולשים באינטרנט דורשים התייחסות מיוחדת למצוקת הזמן שלהם. טיפים לכתיבה מקוצרת לאינטרנט יעזרו לכם להתחשב בהם. אז איך מתחשבים בקהל היעד ועוברים לכתוב בקיצור?
לחצו להמשך
 
כתיבה לאינטרנט - לא כל אחד יכול

כתיבה לאינטרנט - לא כל אחד יכול

כותב לעצמך מאמר או פרופיל חברה? אולי כדאי לשקול זה שוב... טעויות נפוצות בכתיבה לא מקצועית לאינטרנט: הארכת יתר, דחיית העיקר, קפיצה מנושא לנושא, חזרות מיותרות, שימוש יתר בסופרלטיבים וקלישאות ועוד.
לחצו להמשך
 
כתיבת פרופיל חברה

כתיבת פרופיל חברה

פרופיל החברה שלך הוא תעודת הזהות של העסק שלך. מטרתו להשיב בקצרה על כל שאלות הלקוח הפוטנציאלי שלך, כולל אלה שלא היה מודע לקיומן עד כה. רפרוף מהיר על פני פרופיל החברה אמור לספק לכל המעוניין תשובות תמצית
לחצו להמשך
 
יש לך אתר? זו רק ההתחלה

יש לך אתר? זו רק ההתחלה

בניית אתרי אינטרנט אינה השלב האחרון בתהליך השיווק באינטרנט. היא רק ההתחלה. אתר אינטרנט דורש תחזוקה שוטפת, כדי להיות רלוונטי ועדכני, באופן שיענה על צורכי הלקוח הפוטנציאלי ויקדם אותך בגוגל
לחצו להמשך
 
כתיבת סלוגן טוב

כתיבת סלוגן טוב

כתיבת סלוגן (סיסמה שיווקית) מיועדת להציג את יתרונותיו המרכזיים של המותג או של האווירה שהמותג נועד לשדר, במשפט קצר, קליט וזכיר אחד. כתיבת סלוגן הינה חלק בלתי נפרד מכל תהליך מיתוג ומטרתה
לחצו להמשך
 
עיתון עובדים - איך זה עובד? חלק א

עיתון עובדים - איך זה עובד? חלק א

רוצים לקדם את התקשורת הפנימית בחברה שלכם? ואולי כבר ירדתם לפרטים, ואתם שוקלים להפנות ממשאביכם לכלי התקשורת היעיל והזול ביותר - עיתון עובדים? אם כן, ודאי שאלתם את עצמכם כמה שאלות בסיסיות.
לחצו להמשך
 
עיתון עובדים - איך זה עובד? חלק ב

עיתון עובדים - איך זה עובד? חלק ב

רגע לפני שניגשים לעבודה, כדאי לדעת על מה אפשר לכתוב בעיתון עובדים, ומאילו טעויות כדאי להימנע בעת כתיבת עיתון עובדים.
לחצו להמשך
 
איך להגיע למקום הראשון בגוגל בחינם? - סודות הקידום האורגני

איך להגיע למקום הראשון בגוגל בחינם? - סודות הקידום האורגני

רבים שואלים אותי – איך את עושה את זה? איך יתכן שאת במיקומים כל כך גבוהים בגוגל, במילות המפתח המבוקשות ביותר (כתיבת עיתון עובדים, עיצוב עיתון עובדים, עיתון לקוחות, עיצוב ברושור) בלא השקעה כספית?
לחצו להמשך
 
איך קופירייטר כותב על נושאים שאינו מבין בהם?

איך קופירייטר כותב על נושאים שאינו מבין בהם?

קופירייטר נדרש לרוב לכתוב על נושאים שאינו מבין בהם דבר. לכאורה, משימה בלתי אפשרית, לפחות בעיני הלקוח, או בעיני רוב האנשים שאינם מתפרנסים מכתיבה שיווקית. איך עושים את זה?
לחצו להמשך
 
כתיבה שיווקית - שאלות ותשובות

כתיבה שיווקית - שאלות ותשובות

שאלות ותשובות בנושא כתיבה שיווקית, קופירייטינג - מהו פרופיל חברה? מהו סלוגן? על מה כותבים בעיתון עובדים? מדוע כדאי להיעזר בשירותי הכתיבה השיווקית של מילת הקסם?
לחצו להמשך